Odroczenia, umorzenia, rozłożenie na raty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych

Odroczenia, umorzenia, rozłożenie na raty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych

Dodano:

Referat Podatków i Opłat:
II piętro, pokój nr 213, tel. 12 283 11 15 w. 323

Osoba odpowiedzialna: Kierownik Referatu Wioletta Szymeczko

Podstawa prawna: Art.48 § 1 i 2 a oraz art. 67 § 1 i 1 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity Dz. U. z 2019r. poz. 900 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku
  2. Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej
  3. Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej /wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać
  4. Załącznik:
    • Zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym
    • Aktualne odcinki emerytur lub rent
    • Zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego ( lub kopia dowodu p0obieranego zasiłku )
    • Potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia ( wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.
    • Potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę ( kopie rachunków, dowodów zapłaty )
    • Udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań ( kopie rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne
    • Kopia ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego
    • Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
    • W przypadku os. fizycznej będącej przedsiębiorcą dodatkowo składa się :
    - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
    - zaświadczenie lub oświadczenie o wielkości uzyskanej pomocy publicznej na przestrzeni trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku

Miejsce składania dokumentów: Urząd Miejski w Alwerni ul. Gęsikowskiego 7 – Biuro Obsługi Klienta I p

Termin załatwiania sprawy: Do 60 dni

Opłaty: Nie pobiera się.

Tryb odwoławczy: Owołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie -ul. Lea 10,za pośrednictwem Burmistrza Gminy Alwernia. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Dokumenty do pobrania:

  1. Wniosek o rozłożenie na raty zaległego podatku, zaległości podatkowej
  2. Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej
  3. Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
plik exel
plik pdf

Wróć

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...