Projekt NBP

„Mój dom- moja inwestycja – moja przyszłość”, projekt finansowany przez Narodowy Bank Polski, a współorganizowany przez Gminę Alwernia (Informacje o projekcie)

Gimnazjaliści uczestniczą w zajęciach, w trakcie których zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenia budżetu domowego oraz sposobów inwestowania i oszczędzania.

21 listopada 2016 r. w ramach realizacji projektu „Mój dom – moja inwestycja – moja przyszłość” w Zespole Szkół nr 3 w Kwaczale odbył się konkurs wiedzy ekonomicznej, w którym udział wzięli Gimnazjaliści z Brodeł oraz z Kwaczały.

Konkurs składał się z dwóch etapów. W pierwszym wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie rozwiązywali test wyboru. W ten sposób zostali wyłonieni najlepsi zawodnicy, którzy zmierzyli się w finale opartym na zasadach popularnego teleturnieju „Jeden z dziesięciu”.

Gimnazjaliści wykazali się ogromną wiedzą związaną z podatkami, walutami, zadaniami NBP, sytuacją ekonomiczną na świecie. W drugiej rundzie, która decydowała o kwalifikacji do ścisłego finału, zostało zadanych aż 136 pytań.

Rozgrywka była niezwykle emocjonująca. Uczestnicy projektu zostali docenieni zarówno przez kolegów, jak i nauczycieli oraz władze gminy, reprezentowane przez zastępcę Burmistrza Gminy Alwernia panią Annę Rajcę.

W konkursie zwyciężył Andrzej Patyk (ZS nr 3 w Kwaczale), drugie miejsce wywalczył Maciej Zieliński (ZS nr 3 w Kwaczale), a trzecie – Wiktoria Mastalerz (ZS nr 3 w Kwaczale). Zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy, mając nadzieję, że zdobyta przez Was wiedza zaprocentuje w przyszłości.

Fotorelacja z konkursu wiedzy ekonomicznej

Debata oksfordzka pt. „Jestem oszczędny – zaleta czy wada?”

W debacie udział wzięli wszyscy zaangażowani w projekt uczniowie z Gimnazjum z Brodeł oraz z Kwaczały, a także zaproszeni eksperci: Bankowiec oraz Profesor Ekonomii w Instytucie Politologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.  

 Debatę poprzedził krótki wykład Pani Profesor na temat ekonomii oraz oszczędzania, stanowiący wprowadzenie w tematykę debaty.

Stronę Propozycji reprezentowała czteroosobowa grupa gimnazjalistów z Brodeł przedstawiająca bycie oszczędnym jako zaletę. Stronę Opozycji natomiast stanowiła czteroosobowa grupa gimnazjalistów z Kwaczały przekonująca że bycie oszczędnym to jednak wada.

 Dyskusja pomiędzy uczniami stanowiła bardzo kreatywną wymianę poglądów. Uczestnicy chcąc udowodnić swoje tezy przedstawiali bogate oraz bardzo merytoryczne argumenty. Rozgrywka była niezwykle ciekawa oraz emocjonująca, a uczniowie wykazali się ogromną wiedzą zdobytą  podczas prowadzonych w ramach programu warsztatów. Przekonywujące argumenty obu stron przesądziły o remisie debaty.

Na koniec spotkania Burmistrz Gminy Alwernia Pan Tomasz Siemek wraz z zaproszonymi ekspertami wręczył nagrody dla zwycięzców zorganizowanego w ramach programu konkursu ekonomicznego oraz konkursu plastycznego.

Fotorelacja z debaty oksfordzkiej

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...