Podmiotem odbierającym odpady od mieszkańców z terenu Gminy Alwernia jest Zakład Gospodarki Komunalnej BOLESŁAW Sp. z o.o.
32-329 Bolesław, ul. Osadowa 1
NIP: 637-000-43-35, REGON: 272661647
Tel. kontaktowy do firmy wywozowej: 32 642 23 71
osoba do kontaktu: Marzena Cebo tel. 32 642 19 58
========================================================================
Informacja dotycząca opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w 2021 roku.
Przypominamy, że opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać bez wezwania na indywidualny numer konta bankowego przypisany dla każdego właściciela nieruchomości. Numer ten widnieje na zawiadomieniach, które były dostarczane w przypadku ostatniej zmianie stawki.
Zgodnie z uchwałą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zawiadomienia są wysyłane tylko w przypadku uchwalenia nowej stawki, w związku z tym na początku 2021 roku nie będą wysyłane nowe zawiadomienia.
W 2021 roku stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi 34,00 zł miesięcznie, od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość.
W przypadku właścicieli nieruchomości posiadających przydomowy kompostownik, w którym kompostują bioodpady i złożyli deklarację dotyczącą kompostownika podlegają zwolnieniu 2 zł od mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość w stosunku do stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Oznacza to, że płacą 32 zł miesięcznie od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość.
Opłatę miesięczną wyliczamy mnożąc liczbę osób zamieszkałych na nieruchomości i stawkę opłaty.
Jeżeli wpłaty dokonujemy w trybie kwartalnym kwotę tę mnożymy razy trzy miesiące.
Wpłat można dokonywać przelewem bankowym lub w Banku Spółdzielczym oddział Alwernia bez ponoszenia dodatkowych opłat.
Terminy uiszczania opłaty są następujące:
za I kwartał (styczeń, luty, marzec) do 31 marca 2021 r.
za II kwartał (kwiecień, maj, czerwiec) do 30 czerwca 2021 r.
za III kwartał (lipiec, sierpień, wrzesień) do 30 września 2021 r.
za IV kwartał (październik, listopad, grudzień) do 15 listopada 2021 r.
Wpłat można również dokonywać comiesięcznie podając nazwę miesiąca którego dotyczy wpłata.
=================================================================
Dokumenty do pobrania:
================================================================
INFORMACJA ZGK „BOLESŁAW” SP. Z O.O. W BOLESŁAWIU
Koronawirus: ułatw pracę odbierającym odpady
W okresie epidemii koronawirusa jednym z ważniejszych zadań jest zapewnienie ciągłości odbiorów odpadów.
Dlatego prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na kilka ważnych aspektów, ułatwiających nam codzienną pracę:
CHROŃMY PRACOWNIKÓW, KTÓRZY NIE MOGĄ WYKONYWAĆ SWOICH ZADAŃ ZDALNIE.
—————————————————————————————
————————————————————————————–
Firma ZGK Bolesław Sp. z o.o. w ramach wygranego przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkanych na terenie Gminy Alwernia, dostarczy mieszkańcom pojemniki na odpady komunalne (na nieruchomość zamieszkaną przypada jeden pojemnik) oraz worki na odpady komunalne segregowane.
Pojemniki i worki dostarczane będą mieszańcom w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
_______________________________________________________________
Informujemy, że zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku w Gminie Alwernia do gromadzenia niesegregowanych odpadów komunalnych/zmieszanych odpadów komunalnych, należy używać pojemników plastikowych w kolorze czarnym.
Dopuszcza się stosowanie pojemników plastikowych w innym kolorze, pod warunkiem, że pojemniki będą wyraźnie oznakowane napisem „zmieszane”.
Odpady segregowane należy gromadzić w pojemnikach/workach o następującej kolorystyce:
– żółty – metale i tworzywa sztuczne
– zielony – szkło
– niebieski – papier
– brązowy – odpady biodegradowalne
Odpady segregowane gromadzone w pojemnikach/workach o innym kolorze niż wymienione powyżej nie będą odbierane od mieszkańców.
Odpady komunalne należy wystawiać w dniu odbioru do godziny 7:00.
_______________________________________________________________
Zgodnie z uchwałą nr VII/76/2020 Rady Miejskiej w Alwerni z dnia 15 września 2020 roku określa się następujące stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
Nowe stawki obowiązują od 1 listopada 2020 roku.
Opłatę należną za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać na indywidualne konto bankowe, którego numer widnieje na zawiadomieniu dotyczącym opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Gminie Alwernia
W terminach:
I kwartał do 31 marca 2021 r.
II kwartał do 30 czerwca 2021 r.
III kwartał do 30 września 2021 r.
IV kwartał do 15 listopada 2021 r.
W związku ze zmianą stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi mieszkańcy nie mają obowiązku składania deklaracji.
OGŁOSZENIE W SPRAWIE ZWOLNIENIA W CZĘŚCI Z OPŁATY ZA KOMPOSTOWANIE BIOODPADÓW W KOMPOSTOWNIKU PRZYDOMOWYM
Rada Miejska w Alwerni podjęła uchwały:
Uchwały wchodzą w życie od 1 maja 2020 roku.
Deklaracje należy składać od 1 maja 2020 roku.
Zgodnie z Uchwałą nr III/31/2020 zwalnia się w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, położonymi na terenie Gminy Alwernia, kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym.
Zwolnienie wynosi 2 zł od mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość w stosunku do stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustalonej przez uchwałę Rady Miejskie w Alwerni w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
Właściciel nieruchomości, aby móc skorzystać ze zwolnienia musi złożyć korektę deklaracji zawierającej oświadczenie, że powstające na terenie nieruchomości bioodpady w całości zostaną zagospodarowane na jej terenie.
Nowy wzór deklaracji zawiera oświadczenie o kompostowniku przydomowym i kompostowaniu bioodpadów w punkcie H nowego wzoru deklaracji. Jeżeli właściciel nieruchomości chce skorzystać ze zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami musi w części „H” zaznaczyć pierwszy kwadrat oświadczając w ten sposób, że posiada kompostownik, w którym kompostuje bioodpady powstające na danej nieruchomości.
Kolejno w części „I” nowego wzoru deklaracji dotyczącej wyliczenia opłaty z tytułu gospodarowania odpadami należy uzupełnić dane aktualną liczbą osób zamieszkujących na danej nieruchomości oraz dokonać wyliczeń zgodnie z opisami zawartymi w nowym wzorze deklaracji. Dla przykładu poniżej wzór wypełnionej deklaracji (w części H oraz I) zawierający zwolnienie w części z opłaty dla właścicieli nieruchomości kompostujących bioodpady.
Właściciel nieruchomości, aby móc skorzystać ze zwolnienia za miesiąc maj, powinien złożyć deklarację od 1 maja do 10 czerwca 2020 roku. Złożenie deklaracji od 11 czerwca do 10 lipca pozwoli na zwolnienie z opłaty od miesiąca czerwca 2020 roku.
W związku ze złożoną deklaracją dotyczącą zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, nie będzie wysyłanych nowych zawiadomień oraz nowych blankietów rachunków.
Numery indywidualnych rachunków właścicieli nieruchomości, na które należy dokonać opłat nie zmienią się a kwota jaką należy wpłacić jest wyliczona przez właściciel nieruchomości na złożonej deklaracji w punkcie „I.5” ( miesięczna) lub „I.6” (kwartalna).
Nowy wzór deklaracji będzie dostępny do pobrania na stronie internetowej www.alwernia.pl oraz wydrukowany i dostarczony do sklepów w każdej miejscowości.
Z uwagi na panującą epidemię koronawirusa COVID – 19 oraz czasowe wyłączenie bezpośredniej obsługi mieszkańców w Urzędzie Miejskim korektę deklaracji według obowiązującego wzoru można złożyć do skrzynki podawczej znajdującej się przy wejściu w Urzędzie Miejskim w Alwernia lub przez e-PUAP oraz skan deklaracji mailowo na adres urzad@alwernia.pl. Aktualne informację będą zawarte na stronie www.alwernia.pl
Ważna informacja dotycząca posiadanego kompostownika przydomowego i korzystania ze zwolnienia za kompostowanie bioodpadów !
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Burmistrz stwierdza, w drodze decyzji utratę prawa do zwolnienia w przypadku gdy, właściciel nieruchomości, który złożył deklarację zawierającą oświadczenie o posiadaniu kompostownika przydomowego i kompostowaniu bioodpadów
1) nie posiada kompostownika przydomowego lub
2) nie kompostuje bioodpadów stanowiących odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, lub
3) uniemożliwia burmistrzowi lub upoważnionej przez niego osobie dokonanie oględzin nieruchomości, w celu weryfikacji zgodności informacji ze stanem faktycznym
Utrata prawa do zwolnienia następuje od pierwszego dnia miesiąca, w którym stwierdzono wystąpienie co najmniej jednej z przesłanek, o których mowa w punktach 1-3.
Ponowne skorzystanie ze zwolnienia, może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja o utracie prawa do tego zwolnienia stała się ostateczna i wymaga złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Informuje się również, że bioodpadów nie można wrzucać do pojemnika na zmieszane odpady komunalne.
Właściciel nieruchomości, którzy kompostują bioodpady i korzystają ze zwolnienia w części opłaty nie mogą również przywozić bioodpadów do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Alwerni.
————————————————————————————–
Szanowni Mieszkańcy,
przypominamy, że kosze i odpady segregowane muszą być wystawiane najpóźniej do godziny 7.00 w dniu odbioru.
Kosze na odpady zmieszane powinny być oznaczone numerem nieruchomości z której są oddawane odpady komunalne.
Wersje do pobrania w docx:
TRUDNE DOJAZDY 1 Poręba Kwaczała
TRUDNE DOJAZDY 2 Alwernia Brodła
TRUDNE DOJAZDY 3 Okleśna Podłęże Mirów Źródła Nieporaz
TRUDNE DOJAZDY 4 Regulice Alwernia Grojec
========================================================================
Zgodnie z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odbiór odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej odbywa się zgodnie z następującą częstotliwością:
Szanowni Mieszkańcy,-
W związku z opublikowaniem w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego Uchwały Nr IX/80/2019 Rady Miejskiej w Alwerni, informujemy, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów będzie czynny od dnia 21 września 2019 roku.
PSZOK na terenie gminy Alwernia zlokalizowany jest na działce nr 1735 w Alwerni, na ulicy Krasickiego 16.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie czynny w następujące dni robocze:
wtorek od 12..00 do 18.00
środa od 8.00 do 12.00
czwartek od 12.00 do 18.00
sobota od 800 do 12.00
Informacja pod numerem telefonu 12 283-11-15 w. 341
PSZOK przyjmuje następujące rodzaje odpadów:
a) odpady komunalne ulegające biodegradacji (w tym odpady zielone z ogródków),
b) przeterminowane leki,
c) chemikalia,
d) zużyte baterie i akumulatory
e) ubrania i tekstylia,
f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
g) meble i odpady wielkogabarytowe
h) niezanieczyszczone odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac niewymagających pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty, przekazywane przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej,
i) zużyte opony, wyłącznie z pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, które nie są wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej.
Wprowadza się ograniczenie ilościowe przyjmowanych przez PSZOK odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów zielonych do następujących limitów:
w zakresie odpadów budowlanych i rozbiórkowych w ilości nieprzekraczającej 1 Mg na rok z danej nieruchomości;
w zakresie odpadów zielonych w ilości nieprzekraczającej 20 worków o pojemności 120 l w ciągu miesiąca z danej nieruchomości.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przyjmuje odpady komunalne selektywnie zebrane, dostarczane przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zlokalizowanych na terenie gminy Alwernia.
Właściciel nieruchomości dostarczający odpady do PSZOK zobowiązany jest do okazania dokumentu tożsamości oraz dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Gminy Alwernia za bieżący okres rozliczeniowy
W Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych nie przyjmuje się odpadów z działalności gospodarczej, w stosunku, do których obowiązują odrębne przepisy w zakresie gospodarowania odpadami.
Regulamin Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Alwerni
———————————————————————————————————
RAPORTY
Roczna analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Alwernia za 2019 rok
Raport ze zbiórki odpadów w gminie Alwernia za 2020 rok
Osiągnięte poziomy przez Gminę Alwernia (2017-2019)
Informacja o osiągniętych poziomach przez podmioty odbierające
Roczna analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Alwernia za 2018 rok
Raport ze zbiórki odpadów w gminie Alwernia za 2019 rok
Raport ze zbiórki odpadów w gminie Alwernia za 2018 rok
Roczna analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Alwernia za 2017 rok
Raport ze zbiórki odpadów w gminie Alwernia 2017 rok
Korekta analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Alwernia za rok 2016 rok
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Alwernia za 2016 rok
Raport ze zbiórki odpadów w gminie Alwernia 2016 rok
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Alwernia za 2015 rok
Raport ze zbiórki odpadów w gminie Alwernia 2015 rok
Raport ze zbiórki odpadów w gminie Alwernia 2014 rok
Raport ze zbiórki odpadów w gminie Alwernia 2013 rok
Raport z osiągniętych poziomów
SPRAWOZDANIA
Sprawozdanie Burmistrza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za rok 2018
Sprawozdanie Burmistrza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za rok 2017
Sprawozdanie Burmistrza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za 2016 rok
Sprawozdanie Burmistrza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za 2015 rok
Sprawozdanie Burmistrza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za 2014 rok
2020 © Oficjalny serwis informacyjny Gminy Alwernia | Polityka prywatności